۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۴۲

آیت الله علوی گرگانی :

تمسخر کنندگان مواعظ علما از خدا دور هستند

تمسخر کنندگان مواعظ علما از خدا دور هستند

قم - خبرگزاری مهر: کسانی که مواعظ و منابر علما و بزرگان دین را مسخره می‌کنند از خدا دور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی در دیدار فرماندهان کلانتری‌های سراسر کشور، گفت: کسانی که مواعظ و منابر علما و بزرگان دین را مسخره می‌کنند از خدا دور هستند، چون منبر و موعظه انسان را به خدا نزدیک می‌کند

وی در ادامه عنوان کرد: برخی قدرت‌ها و حکومت‌ها آنچنان شیفته قدرت و مقام و جایگاه خود شده و از خدا غافل شده‌اند که برای باقی ماندن بر صندلی حکومت دست به کشتار وسیع مردم می‌زنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: همه این حکومت‌ها و قدرت‌های دست نشانده زور گو، سرنوشتی جز سرنوشت صدام نخواهند داشت.

سرنوشت شوم حکام عربی

علوی گرگانی تاکید کرد: امروز وجدان‌های بیدار در سراسر دنیا می‌دانند که دیکتاتور‌ها سرنوشت شوم و عذاب دردناکی پیش رو دارند؛ بنابراین حاکمان و پادشاهان عربی نیز چنین سرنوشتی خواهند داشت.
 
وی ابراز داشت: صد هزار نفر از مردم بی‌گناه را می‌کشند تا بر حکومت خونخوار و فاسد خود باقی بمانند، اف بر این حکومت‌های دست نشانده عربی.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مواعظ بزرگان و علما، اظهارداشت: بشر نیاز به موعظه دارد و انسان باید خود را در معرض و مسیر موعظه بزرگان قرار دهد و زنگارهای قلب را بزداید و صفا و اخلاص را جایگزین گناه و شرک و ریا کند.
کد خبر 1303129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha